קריינות לפרסומות – סוגים שונים של קריינות מכירתית

קריינות לפרסומות היא אומנות בפני עצמה. ישנם סוגים שונים של פרסומות ועל כן לכל סוג דרושה קריינות המותאמת לה.

כל סוג קריינות חייב לבוא בהתאמה למוצר ולאופי הפרסומת, כלומר קריינות לחיתולי תינוקות לא תהיה זהה לקריינות לפרסומת לסכין גילוח נכון?

קריינות לפרסומות צריכה להיות מדוייקת וברמה הגבוהה ביותר (כמו כל קריינות לכל סוג אחר של פרוייקט אך בפרסומות בפרט) מכיוון שלרוב מדובר בתשדירים קצרים מאוד ועליכם להעביר מסר בזמן מאוד קצר. ההמלצה שלנו? תמיד להקליט מספר אופציות ללקוח על מנת שיוכל לבחור את האופציה המתאימה לו ביותר.

בואו נעבור יחד על מספר סוגים של קריינות לפרסומות(קריינות מכירתית):

קריינות אגרסיבית (hard sale)

קריינות מכירתית אגרסיבית לא מתביישת ודוחפת, מהירה ועם הרבה ווליום והרבה משחק עם גבהים בקול. קריינות אגרסיבית נשמע בדרך כלל מבצעים ל סוף עונה או מבצעים ממש חמים כמו למשל במחסני חשמל. קריינות מכירתית נועדה לבצע "מכירה דוחפת", כלומר לדחוף ללקוח את המוצר מבלי להתבייש ובכל הכוח.

 

קריינות רכה (soft sale)

קריינות שתשמעו בעיקר בפרסומות למוצרי קוסמטיקה, תינוקות וכו'. הקריינות משתמשת בהרבה אוויר בקול והיא לרוב נעימה יותר, איטית יותר שנותנת הרגשה של ליטוף. קריינות רכה היא קריינות מושכת, הפוכה מקריינות אגרסיבית והיא נועה על מנת לגרום ללקוח להתקרב בעצמו

 

קריינות משחקית

כאן ישנו שימוש בפן נוסף של הקריינות – המשחק. בפרסומת משחקית יש צורך לשלוף את כישורי המשחק ולשדר אותם אל המיקרופון. בסוג הזה של הקריינות יש צורך להיות גמישים מחשבתית ולהתחשב ברצון הלקוח, לברר אתו בדיוק למה הוא מכוון ומה המטרה של הדמות שאותה אתם משחקים\מקריינים.

 

רוצים לדעת עוד על קריינות לפרסומות? הקליקו כאן 

 

 

מאמרים נוספים
Moran@Narration.co.il © 2018 כל הזכויות שמורות למורן לי קוגן
פתחו צ'אט
צרו קשר
רוצים לשמוע פרטים נוספים?
דילוג לתוכן