טיפים לקריין המתחיל

כמו לכל דבר בחיים אשר יש פעם ראשונה, גם לקריינים יש את הפרויקט הראשון . פרויקט ראשון הוא תמיד מרגש וטומן בחובו רגשות מעורבים כמו התרגשות, חשש, שמחה ועוד. וכדי לעבור אותו בצורה מקצועית וברמה גבוהה אשר תשאיר אצל הלקוח הרגשה שירצה לעבוד אתכם גם בעתיד הנה כמה טיפים ממני אל הקריין המתחיל:

דבר ראשון היו חביבים. אנשים אוהבים לעבוד עם אנשים שקודם כל כיף להם איתם. ברמה הפשוטה ביותר. אין צורך להפריז ולהתחבב יתר על המידה שכן גם זה יכול להתפרש בצורה לא נכונה ולגרום לאנטיגוניזם. על כן יחסי אנוש קודמים לכל.

היו קונקרטיים ויעלים. אנשים לא אוהבים שמבזבזים להם את הזמן. היו ספציפיים בתשובות שלכם. במידה והגעתם לשלב שהתחלתם לדבר על הפרויקט של אותו לקוח, היו קונקרטיים ופרקטיים בשאלות שלכם. שוב, חשבו על כך שהלקוח דיבר עם כמה קריינים נוספים ולכולם הסביר את אותו הדבר, על כן צריך להקל על הלקוח את שלב ברור אופי הקריינות.

היו מקצועיים ככל האפשר. גם אם לקוח אין שמץ של מושג בקריינות ,עדיין הוא יוכל להרגיש שמשהו לא מתנהל כשורה. לכן עשו לכם רשימה של איך הדברים מתנהלים אצלכם: האם אתם שולחים דגימה טרם הקלטה? החליטו באילו קבצים אתם שולחים ללקוח את התוצר הסופי? הבטיחו ללקוח בתוך כמה ימים תספקו את העבודה, וזכרו שיש יתרון לזריזות. השקיעו בעבודות הראשונות שלכם, הן יניבו לכם עבודות נוספות.

ולסיום, דברו בצורה חופשית על הכסף המגיע לכם. אל תתביישו מנושא התשלום, זוהי עבודה ככל העבודות, ואתם הספקים שלה. קרוב לוודאי שהלקוחות שלכם מדברים עם ספקים שונים במשך היום ורגילים לכך. לכן אין צורך להרגיש לא נעים כשמדובר בתשלום שלכם.
שיהיה בהצלחה !

מאמרים נוספים
Moran@Narration.co.il © 2018 כל הזכויות שמורות למורן לי קוגן
פתחו צ'אט
צרו קשר
רוצים לשמוע פרטים נוספים?
דילוג לתוכן