קריינות לפרסומות

קריינות לפרסומות צריכה למכור למכור למכור! ישנן שיטות רבות לקריין בצורה מכירתית, הכול תלוי במוצר אותו אני מוכרת ובמדיה אותו משודרת הפרסומת. קריינות לפרסומת בטלוויזיה היא קריינות שנשענת על ויזואליות וניראות, כלומר היא תומכת במתרחש על המסך ומשלימה את הפרסומת לכדי מוצר שלם ואחיד. ללא קריינות- הפרסומת ברוב הסיכויים לא הייתה עובדת. אולם קריינות ברדיו היא מעט שונה שכן היא לא נשענת על שום ויזואליות וצריכה להעביר את המסר הרצוי אך ורק בעזרת הקול. לכן מדויקת ככל שתהיה פרסומת בטלוויזיה, קריינות לפרסומת ברדיו צריכה להיות פי כמה וכמה מדויקת יותר.

ישנם סוגים שונים של מוצרים ולכן הקריינות צריכה להתאים עצמה למוצר, לדוגמה: קריינות להיגיינה נשית לא יכולה בשום פנים להידמות לקריינות למכונית חדשה שיצאה לאחרונה לשוק. על כן מחובתם של הקריין או הקריינות להיות מודעים למוצר אותו הם מוכרים ולקהל לקוחותיו, ולבצע תיאום ציפיות מול הלקוח על הלך הרוח של הקריינות.
תהליך היצירה של קריינות לפרסומות כולל שלושה שלבים עיקריים: יצירת הטקסט, בחירת הקריין וההפקה.

יצירת טקסט ושכתובו

עסקים רבים נוטים לכתוב את הטקסטים שלהם בעצמם ולפעמים באמת מדובר בכתיבה מוצלחת ונכונה שמעבירה את הווייתו של המוצר או של החברה באופן מצומצם ומדויק. בפעמים אלו, כל שנותר לעשות לפני שלב בחירת הקריין או הקריינית, הוא לבצע הגהה, ולעיתים גם שכתוב קל או צמצום טקסט. נטייה של כותבים לא מנוסים היא להכביר במילים כשלרוב, המוטיב הנכון בחומר שיווקי הוא "קצר יותר, טוב יותר". טקסט טוב צריך למשוך את המאזין עוד ממילותיו הראשונות, לדאוג להמשיך לעניין אותו ולדחוף לו כמה שיותר מידע מבלי ליצור אצלו אנטגוניזם. אנשים עוברים קורסים במשך שנים כדי לדעת להפריד בין טקסט שיווקי וטקסט מכירתי ולדעת ליצור אותם באופן מדויק. גם אם אתם יודעים מה אתם רוצים להעביר, אך לא יודעים איך, תוכלו אצל מורן לי קוגן קריינות מקצועית למצוא גם שירותי כתיבה עם קופירייטר מקצועי. אסור שתתפשרו על אף שלב בתהליך.

בחירת קריין בהתאם לטקסט

בחירת הקריין מתחילה למעשה כבר בשלב כתיבת הטקסט. האם הוא מתאים לקול נשי? אולי קריינות גברית והאם צעיר או מבוגר? סמכותי או שובב? בשלב הבא יש צורך בהחלטה לגבי הקריין עצמו, החלטה המבוססת על גוון הקול הייחודי, על הזמינות וכמובן גם על המחיר. אין סיבה שתשלמו הון עתק עבור קריין מפורסם, כמו שאין סיבה שתזלזלו בצורך בקריין ותעשו זאת בעצמכם. במאגר הקריינות באתר שלנו, תוכלו למצוא קריינים מצוינים במחירים בהם המוכוונים לעסקים קטנים ובינוניים שמחפשים שירותי קריינות.

הפקה מקצועית

בשלב ההפקה, מתייצב הקריין הנבחר מול המיקרופון על מנת ליישם את ההחלטה בשטח ולהקליט את הקריינות בהתאם להחלטות שהתקבלו. עבודת הפקה מקצועית נעשית שלב אחר שלב עם מעורבותו של הלקוח. לאחר שסיימנו לכתוב או לשכתב את הטקסט, ובחרנו את הקריין המתאים בשפה ובמין שאנחנו רוצים, מגיע שלב הדמו בו אנחנו נעשה טסטים של כמה מילים ומהם הלקוח יבחר את הסגנון שמתאים לו. מסיום שלב זה, הקריין ייגש לאולפן מקצועי, יוקלט ויעבור עריכת מאסטר איכותית, ותוך שלושה ימים הפרסומת המוכנה כבר תהיה בידיים שלכם.

אתר הקריינות המקצועי של מורן קוגן – מורן לי קוגן קריינות מקצועית –  מאפשר לכם לבצע את השלבים השונים של הקלטת קריינות לפרסומות באופן מקצועי ויעיל ביותר. משלב בחירת הקריינים והתאמתם לאופי התשדיר ולטקסט, דרך ההקלטה המקצועית ועד למוצר הסופי: פרסומות שמוכרות.

 

מאמרים נוספים
Moran@Narration.co.il © 2018 כל הזכויות שמורות למורן לי קוגן